שיעור לכף רגל כואבת – בישיבה
(בעזרת שימוש במערוך או קופסת שימורים)
תחילה יש לקרוא את ההנחיות ואחרכך יש לבצע את המהלכים באופן עדין ובהקשבה עצמית.
תנוחת המוצא:
לשבת היטב על קצה הכיסא (קרוב לקצה המושב) כששתי הרגליים מונחות באופן נוח על גבי הרצפה באופן כזה, שהזווית שבין הירכיים והבטן תהיה בשיעור של בין 90 ל- 110 והזווית שמאחורי הברכיים תהייה בשיעור של 90 מעלות.
להצטייד במערוך (או לחילופין – קופסת שימורים – להניח על צידה כך שאפשר לגלגל אותה עם כף הרגל)
מתחילים:
להניח את כף הרגל הלא כואבת על המערוך (או קופסת השימורים) ורק לתת לרגל "להתרשם" מהחוויה. לבחור מקומות שונים לאורך כף הרגל ולהניח אותם בזה אחר זה, בנחת, בנועם על המערוך.
לא למהר.
רק להבחין. (אצבעות. אזור כף הרגל. אזור הקשת האמצעית. אזור הקרסול. אזור העקב. [לידיעה, במבנה כף הרגל קיימות 3 קשתות]
ממשיכים:
אחרי שכל החלקים של כף הרגל חוו את תחושת המגע עם המערוך, אפשר להתחיל בתנועה. בכל פעם חלק אחר של כף הרגל יונח על גבי המערוך ויחווה תנועת רידוד.
מאוד בנחת. ממש לא למהר.
לשים לב:
לאן מגיע הד התנועה?
מה קורה בברך?
מה קורה במפרק הירך?
מה קורה באגן?
האם הד התנועה עובר גם את עמוד השדרה?
האם את נוטה לצד (כלולב)?
או שהגוף נשאר במרכז, מעל האגן והד התנועה עובר דרך בית החזה/צלעות?
עכשיו – לשנות את כיוון המערוך, ולהניח אותו כך שכל כף הרגל תהייה מונחת לאורכו.
לבדוק את כיוון תנועת הקרסול.
לאיזה כיוון כף הרגל שלך פונה מתוך ההרגל? האם פנימה? או שמא החוצה?
ושוב – בעדינות – לשים לב להד התנועה בגוף.
לנסות לעזוב החזקות מיותרות.
משסיימה רגל זו לבדוק את תהליך המגע עם המערוך אפשר לקום לעמידה.
זה הזמן לבדוק את תחושת העמידה והשוני שבין 2 כפות הרגליים.
האם יש הבדל בין רגל אחת לשנייה?
ועכשיו – אני מזמינה לחזור ולשבת על הכסא, ממש כמו קודם.
להחליף את הרגל ה"דוגֶמֶת" את המערוך.
לחזור על כל התהליך ברכות ובעדינות מרבית.
אשמח לשמוע ממך על התהליך שעברת ומה למדת ממנו.
להצטרפות לשיעורי פלדנקרייז ברעננה, בהנחייתי צרי עימי קשר.
אילה