אילה טייכמן | טיפולים אישיים ושיעורים קבוצתיים בשיטת פלדנקרייז
  • בית
  • RGM
  • שיעור אישי
    • שיעור אישי למבוגרים
    • שיעור אישי לאישה בהריון
    • שיעור אישי לתינוקות
    • שיעור אישי לילדים ולבני נוער
  • שיעור קבוצתי
  • תודות
  • מידע נוסף
    • שאלות ותשובות
    • מאמרים
    • האיש והשיטה
  • בתקשורת
  • נעים להכיר
  • קשר
  • בית
  • RGM
  • שיעור אישי
    • שיעור אישי למבוגרים
    • שיעור אישי לאישה בהריון
    • שיעור אישי לתינוקות
    • שיעור אישי לילדים ולבני נוער
  • שיעור קבוצתי
  • תודות
  • מידע נוסף
    • שאלות ותשובות
    • מאמרים
    • האיש והשיטה
  • בתקשורת
  • נעים להכיר
  • קשר
אילה טייכמן | טיפולים אישיים ושיעורים קבוצתיים בשיטת פלדנקרייז
  • בית
  • RGM
  • שיעור אישי
    • שיעור אישי למבוגרים
    • שיעור אישי לאישה בהריון
    • שיעור אישי לתינוקות
    • שיעור אישי לילדים ולבני נוער
  • שיעור קבוצתי
  • תודות
  • מידע נוסף
    • שאלות ותשובות
    • מאמרים
    • האיש והשיטה
  • בתקשורת
  • נעים להכיר
  • קשר
  • בית
  • RGM
  • שיעור אישי
    • שיעור אישי למבוגרים
    • שיעור אישי לאישה בהריון
    • שיעור אישי לתינוקות
    • שיעור אישי לילדים ולבני נוער
  • שיעור קבוצתי
  • תודות
  • מידע נוסף
    • שאלות ותשובות
    • מאמרים
    • האיש והשיטה
  • בתקשורת
  • נעים להכיר
  • קשר

שיעור לכף רגל כואבת

שיעור לכף רגל כואבת – בישיבה
(בעזרת שימוש במערוך או קופסת שימורים)

תנוחת המוצא:
לשבת היטב על קצה הכיסא (קרוב לקצה המושב) כששתי הרגליים מונחות באופן נוח על גבי הרצפה באופן כזה, שהזווית שבין הירכיים והבטן תהיה בשיעור של בין 90 ל- 110 והזווית שמאחורי הברכיים תהייה בשיעור של 90 מעלות.

להצטייד במערוך (או לחילופין – קופסת שימורים – להניח על צידה כך שאפשר לגלגל אותה עם כף הרגל)

מתחילים:
להניח את כף הרגל הלא כואבת על המערוך (או קופסת השימורים) ורק לתת לרגל "להתרשם" מהחוויה. לבחור מקומות שונים לאורך כף הרגל ולהניח אותם בזה אחר זה, בנחת, בנועם על המערוך.
לא למהר.
רק להבחין. (אצבעות. אזור כף הרגל. אזור הקשת האמצעית. אזור הקרסול. אזור העקב. [לידיעה, במבנה כף הרגל קיימות 3 קשתות]

ממשיכים:
אחרי שכל החלקים של כף הרגל חוו את תחושת המגע עם המערוך, אפשר להתחיל בתנועה. בכל פעם חלק אחר של כף הרגל יונח על גבי המערוך ויחווה תנועת רידוד.
מאוד בנחת. ממש לא למהר.

לשים לב:
לאן מגיע הד התנועה?
מה קורה בברך?
מה קורה במפרק הירך?
מה קורה באגן?
האם הד התנועה עובר גם את עמוד השדרה?
האם את נוטה לצד (כלולב)?
או שהגוף נשאר במרכז, מעל האגן והד התנועה עובר דרך בית החזה/צלעות?

עכשיו – לשנות את כיוון המערוך, ולהניח אותו כך שכל כף הרגל תהייה מונחת לאורכו.
לבדוק את כיוון תנועת הקרסול.
לאיזה כיוון כף הרגל שלך פונה מתוך ההרגל? האם פנימה? או שמא החוצה?
ושוב – בעדינות – לשים לב להד התנועה בגוף.
לנסות לעזוב החזקות מיותרות.

משסיימה רגל זו לבדוק את תהליך המגע עם המערוך אפשר לקום לעמידה.
זה הזמן לבדוק את תחושת העמידה והשוני שבין 2 כפות הרגליים.
האם יש הבדל בין רגל אחת לשנייה?

ועכשיו – אני מזמינה לחזור ולשבת על הכסא, ממש כמו קודם.
להחליף את הרגל ה"דוגֶמֶת" את המערוך.
לחזור על כל התהליך ברכות ובעדינות מרבית.

הבא »
השארת תגובה

ביטול

להתקשר אלי 054-6789888

לבקש להצטרף לשיעור קבוצתי, או לקבוע זמן לשיעור אישי ברעננה. מוזמנים להתקשר אלי.

מאמרים בנושאים שונים:
  • RGM
  • הורות
  • טיפים מעשיים
  • ילדים ונוער
  • כללי
  • מאמרים
  • סיפורי מקרה
  • עוד על פלדנקרייז
  • שינה ערבה
הבלוג שלי
הצטרפו אלי לפייסבוק

שיעורים קבוצתיים ברעננה

אילה טייכמן
054-6789888

פלדנקרייז ושקט בגוף
שיעורים אישיים וקבוצתיים ברעננה
© 2018 כל הזכויות שמורות לאילה טייכמן | פלדנקרייז ושקט בגוף ayalateichman.co.il
עסק טוב | בניית אתרים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס