טיפול בעיכוב התפתחותי אצל ילדה בת שנה ושבעה חודשים:
"אני כבר לא מאמינה שהיא אי פעם תלך"
את י. הקטנה הביאו אליי הוריה כשהייתה בת שנה ושבעה חודשים. ילדה מקסימה, אינטליגנטית בצורה בלתי רגילה שזחלה באופן חלקי, עוד לא עמדה וטרם התחילה בתהליך ההליכה.
הילדה הייתה במעקב התפתחות והמטפלת הבטיחה להורים שעד תאריך מסוים הילדה תשיג את כל החסר ותתקדם הלאה וזה לא קרה. כמו כן ההורים היו מודאגים כי כבר רשמו אותה לפעוטון וחששו לשלומה בין ילדים שכבר הולכים ורצים.
במפגש הראשון שמתי לב כי היא זוחלת באופן קונטרה-לטרלי תקין (שימוש לסירוגין באברים מקבילים) אך עדיין לא ויתרה על הרגלי תנועה אקסטנציוניים (הזדקפויות) וממעטת להשתמש בכפות הרגליים שלה בזחילה ובמשחקי דחיפה.
עבדתי איתה, והדגמתי להוריה מה עושים תוך כדי משחק ושירה: מגע פרופריאוספטיבי עמוק, טפיחות לאורך הגוף באברים שונים להעלאת מודעות השלד ומשחקי אצבעות רגליים.
בשיעור השני יכולנו לראות שיפור ניכר בשימוש בהנחת כפות הרגליים על הרצפה ותהליך של חיפוש המגע של כף הרגל בתנועה.
בפעם השלישית הבחנתי כי היא זוחלת בהנאה מרובה לפרקי זמן ארוכים יותר, כי היא משתמשת באצבעות הרגליים לדחיפה חזקה ואף נהנית מזמני מנוחה בישיבה על העקבים – דבר שמלמד על שינוי בתנועות ההזדקפות ויכולת תנועתית גם בתנועות כפיפה.
כך עברו עוד מספר פגישות, כשבכל פגישה היא מקבלת ממני טיפול ומגע שקשור למצב הקיים עם כיוון והכוונה להמשך ההתפתחות התנועתית, היא התחילה להיעמד, להעביר משקל מרגל לרגל בעמידה, לעמוד ליד קיר ולהתכופף ולהזדקף תוך כדי משחק עם מדבקות, חוויתי תחושת התמלאות השרירים בירכיים ובשוקיים ביחד לפגישות הראשונות.
בשיחה עם ההורים באחד המפגשים הובעו 2 דעות: דעה אחת שהילדה לא הולכת עדיין וזו נסיגה והדעה השנייה הייתה שהיא נמצאת על ציר התקדמות יפה מאוד.
המלצתי אז לתת לילדה לשבת על בימבה נמוכה (כפי שנעשה אצלי בשיעור) ולתת לה לדחוף על מנת לנוע קדימה וגם לאחור. עוד המלצתי, להשאיר את הילדה לפרקי זמן ארוכים על הרצפה, על דשא ועל חול, לחוות משטחי מגע שונים.
בשיעור השמיני חלה התקדמות ענקית בכמות ובקצב ההעמדות של הילדה מישיבה ומעברים במרחב החדר במהירויות גדולות ובאופנים שונים.
לשיעור העשירי הגיעה המשפחה כשהילדה צועדת לבד, הליכה שהתבססה כבר במשך 5 ימים ועוד סיפרו לי ההורים כי היא מתחילה ללכת לפעוטון בעוד מספר ימים.
י. המתוקה ואני נפרדנו בחיבוקים.